De dagen van even een website bouwen, deze aanmelden bij zoekmachines en hup, toprankings in Google zijn voorgoed voorbij. Om meer bezoekers en leads te genereren moet u uw website zoekmachine optimaliseren. Enkel zo trekt u potentiële kopers aan! Zoekmachine Optimalisatie (SEO) brengt de visibiliteit van uw onderneming naar een hoger niveau en geeft zo een boost aan uw verkoopscijfers.
Wat is SEO?
SEO is de verkorting voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) doen we uw website hoog in Google scoren. Zoekmachine optimalisatie bestaat uit een mix van diverse Google marketing technieken die perfect op elkaar moeten aansluiten om bovenaan in Google vindbaar te zijn.
Zoekmachine Optimalisatie, waarom?
Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de gebruikers niet verder klikt dan de eerste vijf listings in de zoekresultaten en dat 90% zelfs niet verder kijkt dan de eerste pagina. Het komt er dus op neer om met zoekmachine optimalisatie (SEO) zo hoog mogelijk in de zoekmachines vindbaar te zijn.
Verder zijn er voor iedere gebruiker van Google Adwords, vier gebruikers van de natuurlijke zoekresultaten. Een ratio van vier op één dus. Iedere Euro in Google Adwords representeert dus het equivalent van vier Euro in de natuurlijke listings.
1. SEO Website Analyse
Hier analyseren we de SEO-technische toestand van de website en de huidige posities in de zoekmachines. We analyseren het verkeer op uw website en het surfgedrag van de bezoekers.
4. Website optimalisatie
We besteden hier extra aandacht aan alle SEO-technische, visuele en tekstelementen die voor de zoekmachine optimalisatie van uw website belangrijk zijn.
2. Concurrentie Analyse
Wie zijn uw concurrenten? Waar scoren ze goed en waarom? Dit zijn slechts enkele vragen die we verwerken in een zoekmachine optimalisatie strategie voor uw website.
5. Periodiek onderhoud
Dagelijks komen er nieuwe websites online dus is het belangrijk te blijven sleutelen aan zoekmachine optimalisatie (SEO).
3. Zoektermanalyse
Na de analyse van uw website en concurrenten gaan we op zoek naar de belangrijkste zoektermen en verborgen parels. De zoektermanalyse is de hoofdpijler binnen zoekmachine optimalisatie.
6. Rapportage
Maandelijkse rapportage en overleg maken deel uit van een succesvolle zoekmachine marketingbeleid. Web Analytics verschaffen ons inzichten om het maximum uit de campagne te halen.
De SEO diensten van Zite Media verzekeren resultaat en garanderen succes!
Doorgaans worden reeds toprankings bereikt met uw website na 4 weken zoekmachine optimalisatie (SEO). Als u dan nog weet dat 80% van uw mogelijk cliënteel online kijkt alvorens een keuze te maken, dan weet u toch voldoende?
Met SEO zoekmachine optimalisatie is daarom de voornaamste online marketingdienst en die optimaal rendement garandeert!
Veelgestelde Vragen rond SEO
Waarom is SEO belangrijk?
Zoekmachine optimalisatie is belangrijk wanneer u een basis wilt leggen voor de toekomst en een (middel)lange termijn visie ambiëert . Een (middel) lange termijn visie omdat het behalen van hoge posities in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines niet zomaar bereikt wordt. Verder bedraagt de conversieratio t.o.v. zoekmachine adverteren (SEA) 4 tot 1.
Wat is het verschil met SEA?
Het verschil met zoekmachine adverteren (SEA) is dat u niet betaalt voor een advertentieruimte en dus geen hoge positie aankoopt op Google . Zoekmachine adverteren of Google AdWords is bedoeld als een korte termijn strategie, die ervoor kan zorgen dat u onmiddellijk een ‘betalende‘ nummer 1 positie behaalt in de zoekmachines.
Op welke termijn mag ik resultaat verwachten?
Met Google AdWords is het resultaat dadelijk registeerbaar en meetbaar via de marketingtool ‘Google Analytics’. Voor zoekmachine optimalisatie zijn er sterke verbeteringen in het aantal bezoekers en conversies merkbaar vanaf de 3de maand na het ‘live’ plaatsen van de website. De rapportage en opvolging van deze progressie gebeurt driemaandelijks met Google Analytics.
Wat is voor mijn onderneming de beste oplossing?
Dit is afhankelijk van welke strategie u voor ogen heeft. Een combinatie van zowel SEO als SEA is ideaal. Zoekmachine adverteren (SEA) wordt meestal toegepast in de beginfase van een online marketingcampagne en op momenten wanneer de visibiliteitsbehoefte groter is. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is bedoeld als langetermijnvisie . De strategiebepaling komt er door het beschikbare advertentiebudget en de al dan niet aanwezigheid van een korte termijnbehoefte.
Welk budget moet ik voorzien voor SEO?
Dit is afhankelijk van vele factoren: de kwaliteit van de huidige website, het aantal te optimaliseren pagina’s, de activiteit, de competitiviteitsgraad van de sector, op welke termijn u resultaten verwacht, het aantal uren dat er aan uw project wordt besteed e.a. Met onze flexibele formule kiest u een urenpakket dat bepalend is voor de intensiteit van uw campagne. Finaal bepaalt u bij Zite Media dus zelf de kostprijs van uw optimalisatiecampagne.
Waarom is SEO belangrijk?
Zoekmachine optimalisatie is belangrijk wanneer u een basis wilt leggen voor de toekomst en een (middel)lange termijn visie ambiëert . Een (middel) lange termijn visie omdat het behalen van hoge posities in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines niet zomaar bereikt wordt. Verder bedraagt de conversieratio t.o.v. zoekmachine adverteren (SEA) 4 tot 1.
Waarom is SEO belangrijk?
Zoekmachine optimalisatie is belangrijk wanneer u een basis wilt leggen voor de toekomst en een (middel)lange termijn visie ambiëert . Een (middel) lange termijn visie omdat het behalen van hoge posities in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines niet zomaar bereikt wordt. Verder bedraagt de conversieratio t.o.v. zoekmachine adverteren (SEA) 4 tot 1.