Twitter voor bedrijven
Twitter is een manier om in contact te komen met mensen die dezelfde interesses delen of die het wellicht interessant vinden wat jij deelt op dit platform. Twitter voor personen of Twitter voor bedrijven, het is simpelweg het bekendste sociale microblog platform van het moment. Twitter is te gebruiken via IM, mobiele telefoons en internet, dit biedt de gebruiker om op elk willekeurig moment een tekst te plaatsen.
De twee belangrijkste componenten van Twitter zijn:
- Het plaatsen van korte berichten (140 karakters)
- Het sociale component: het toevoegen en toegevoegd worden van volgers (followers en follow). De volgers ontvangen de updates van de persoon die zij volgen. Ook het bereiken van een speciek persoon is mogelijk met het gebruik van het @ teken.
Maar waarom Twitter voor bedrijven en organisaties?
Op het moment gebruiken bedrijven en organisaties Twitter voornamelijk als een tool voor het zenden van boodschappen ”bezoek onze nieuwe website”.
Het zenden van boodschappen is prima voor brand exposure, want de volgers zijn meteen op de hoogte van de laatste gebeurtenissen. Maar het correct opstellen van tweets kan meerdere voordelen hebben. Zo geeft bijvoorbeeld het gebruik van de hashtag # in een update de zoekmachines de mogelijkheid om deze te vinden of gebruik de updates als mini press-releases met een mini url gekoppeld. Met deze mini urls geïntegreerd binnen de update kan dit helpen voor extra verkeer naar de eigen webiste. Echter houdt rekening met “overkill”, met te veel promotie verdwijnen followers. Bij te weinig promotie of tweets wordt er weinig aandacht aan de twitteraar besteedt. Het is dus van groot belang om het relevant en interessant te houden voor de followers.
Twitter is meer dan alleen maar een broadcast tool, zo kan het ook een belangrijke informatie bron zijn. Door het gebruik van de search tool binnen Twitter kan precies worden gekeken wat andere twitteraars over je bedrijf, organisatie of product tweeten. Met een @ teken voor de twitteraars naam is het ook mogelijk om directe feedback te geven op een bepaalde vraag of opmerking.
Twitter is een onvermijdelijke speler geworden in het Social Media landschap. Wenst u meer informatie over hoe ook uw bedrijf Twitter kan inschakelen voor een efficiëntere online maketing? Neem dan nu contact met Zite Media.