Hoe komt het dat surfers die onlangs een reiswebsite hebben bezocht, overal advertenties zien opduiken rond de gezochte bestemming? Dit is eenvoudig te verklaren door remarketing, het nieuwe online speeltje voor marketeers.
Remarketing wil zeggen dat je je advertenties gaat richten op mensen die op een of andere manier met je merk in contact zijn gekomen. Dat kan zijn doordat ze je website hebben bezocht, doordat ze je nieuwsbrief hebben geopend, doordat ze gereageerd hebben op een post op je Facebook pagina, …
De bekendste vorm van remarketing is Site Retargeting, een systeem waarbij advertenties worden getoond aan mensen die uw website onlangs hebben bezocht.
Het biedt de mogelijkheid om te communiceren met die mensen die onlangs interesse hebben getoond via uw website of webshop. Het is een zeer krachtig, nieuw middel om de juiste mensen aan te spreken met de juiste boodschap. Het combineren van een bestaande online advertentiecampagne met remarketing, zal een forse toename veroorzaken in het aantal conversies van deze campagne.
De voordelen van Remarketing
Een hogere conversieratio: Door de specifieke targetting van de reeds geïnformeerde bezoeker is het eenvoudiger om deze te overtuigen toch over te gaan tot conversie.
Lagere kost per conversie: Door je te richten tot een zeer specifieke doelgroep, vermijd je irrelevante advertenties wat tot een efficiënter beheer van het budget leidt.
Extra online awareness: De advertentie op zich hoeft niet rechtstreeks te leiden tot een conversie, maar kan wel een extra herinnering zijn van het bestaan van de website in kwestie.
Google of Facebook: Remarketing kan zowel in Google’s zoekmachine gebruikt worden als op Facebook. Afhankelijk van uw doelstellingen kiezen we samen wat het beste past.
Waarom doet ook u best aan Remarketing?
U kent de situatie: u bezoekt een website maar u twijfelt. U gaat nog niet onmiddellijk een offerte aanvraag doen want u gaat er nog even over nadenken. Het gebeurt iedere maand bij elk van ons. Het is zeer belangrijk voor u om deze specifieke doelgroep aan te spreken nadien. Zoniet, verliest u ze uit het oog en zullen ze u ook vergeten.
U kan de bezoekers van uw website achteraf opnieuw bereiken door hen gerichte advertenties te tonen terwijl ze andere websites bezoeken. Deze nieuwe strategie werkt zeer efficiënt omdat het eenvoudiger is om mensen te overtuigen die uw site reeds bezocht hebben. Qua kost is deze goedkoper dan gewone advertenties op het internet aangezien we ons richten tot een zeer specifieke doelgroep.
De advertenties hoeven niet rechtstreeks te leiden tot een offerte aanvraag. Deze kan ook gewoon zorgen voor extra online awareness. Het zorgt namelijk voor een extra herinnering aan uw website.
Hou de concurrentie op afstand door uw website bezoekers uw advertenties te tonen. Remarketing is een krachtige manier om uw bereik te vergroten en klanten een stap dichter bij een aanvraag te brengen. Het is een erg gerichte en budgetvriendelijke manier van online adverteren en heeft reeds voor vele klanten zijn kracht bewezen.
Doelgerichte en efficiënte Online Marketing via “Remarketing”?
Vraag dan even aan Zite Media welke vorm van Remarketing bij uw bedrijfsprofiel past. Wij werken dan een voorstel op maat uit dat geheel aansluit bij uw noden en verwachtingen. U kan ons contacteren via deze link.