Facebook voor bedrijven
Voor ieder bedrijf is het tegenwoordig een must om aanwezig te zijn op de sociale netwerksite Facebook. We raden onze klanten dan ook aan om aanwezig te zijn op Facebook, ja zelfs een kleine KMO. Een directe verbinding met een groot publiek brengt vele voordelen met zich mee.
Etaleer jezelf zo goed mogelijk
Als je door de stad wandelt zie je overal waar je gaat tal van manieren om mensen in een winkel te lokken door middel van creatieve oplossingen. Bij een fanpagina op Facebook is dat niet anders. Zorg daarom dat je pagina up-to-date is en ze er piekfijn uit ziet. Post geregeld updates en laat je helpen door content van andere websites, zoals bijvoorbeeld Flickr of Youtube, te importeren. Inventis maakt op deze manier gebruik van wat custom-made tabbladen zoals Over Zite, Blog & Video’s.
Genereer interactie met de bezoeker
Het is belangrijk dat je je bezoekers aanspoort tot bepaalde acties. Betrek ze en geef ze het gevoel dat ze inspraak hebben in het hele verhaal. Beperk uw profielfoto niet enkel tot het logo van uw bedrijf maar ga nog een stukje verder op gebied van interactie. Zo integreert u bijvoorbeeld links van andere sociale mediasites zoals Youtube, Twitter & Flickr en spoort u de bezoeker aan om uw bedrijf te “liken” of voor te stellen aan vrienden.
Denk verder dan de info tab
Communiceer vooral wat je bedrijf doet, wat je mission statement is, enz… via de info-tab, maar wees niet bang om een stapje verder te gaan. Met deze tab wilt u niet alleen het volledig team in de schijnwerper plaatsen maar ook enkele producten of realisaties. Door het ontwikkelen van uw eigen Facebook-applicaties beschikt u over zeer veel mogelijkheden die uw Facebook-page kunnen verrijken. Zo worden bijvoorbeeld onze blogposts automatisch ingeladen & gekoppeld aan de juiste Facebook-profielen en kunnen we in de video’s-tab eenvoudig onze YouTube-video’s weergeven.
Neem dus zeker eens een kijkje op onze Facebook pagina en vergeet niet op die ‘Vind ik leuk’-knop te klikken! Heeft u zelf een leuke fanpagina of kent u nog bedrijven die hier op een creatieve manier mee omgaan? Aarzel niet en laat het ons dan zeker even weten in de comments of via Zite Media op Facebook.